slide7

Spinning

 


Velkommen til spinning

Vi har nu kørt spinning siden oktober 2012 i ØAI, og vi er ca. 25 medlemmer. Vi råder over 10 næsten spritnye og moderne Body Bike spinning cykler. Det er spinningcykler du også kan finde i næsten ethvert træningscenter.

Vi er 2 instruktører, Janni og Hans Erik som er uddannede spinning instruktører hos DGI og har bestået prøve og det hele.

Derfor kan du roligt troppe op i klubhuset og køre spinning i ØAI under trygge og faste rammer. Alle kan være med. Kontakt instruktørerne for en prøve time, som er gratis. Holdene er ellers på begynder/let øvede niveau. Vi glæder os til at se dig! 🙂

Hold:

Tirsdage  19:30 – 20:30 med Janni og Hans Erik (begynder, let øvet niveau)

Torsdage  19:30 – 20:30 med Hans Erik (begynder, let øvet niveau)

 

For at tiltrække flere interesserede til spinning i ØAI sætter vi i sæsonen 2017/18 priserne ned som kampagne:


Nye kampagne-priser: (pr. 1/12-2017 og til og med efterårssæsonen – november ’18)

Forår (marts, april og maj) kr. 210,-

Sommer (juni, juli og august) kr. 110,-

Efterår (september, oktober og november) kr. 210,-

Vinter (december, januar og februar) kr. 210,-

Ret til ændringer forbeholdes.

Oprindelige priser:

Forår (marts, april og maj) kr. 330,-

Sommer (juni, juli og august) kr. 110,-

Efterår (september, oktober og november) kr. 330,-

Vinter (december, januar og februar) kr. 330,-

Tilmelding:

For at deltage skal du være medlem af Idrætsforeningen. Herefter skal du tilmelde dig og betale for den sæson du ønsker at deltage i.

selvbetjening

Du betaler via bank overførsel til Djurslands Bank: Reg.nr. 7260 konto nr. 0002026212 eller mobilepay til tlf. nr. 30231694

På overførslen skal anføres medlemsnummer og sæson. Ex: “2178219 Spinning vinter 2015”

Når du har betalt kan du tilmelde dig de enkelte træningsgange her:

spinning

NB! Bookinger senere end 2 timer inden træningsstart kræver et opkald/sms til instruktøren af planlægningshensyn, hvis der ikke er andre bookinger på det pågældende hold. Husk at slette bookingen, hvis du ikke kommer. Gerne ’så tidligt som muligt’. Kontakt altid til instruktøren, hvis du er i tvivl. Tak.

Har du spørgsmål:

Du er altid velkommen til at kontakte vores instruktører:

Hans Erik Elley på EMAIL eller tlf./sms 2443 4320

Janni Nissen Hansen på EMAIL eller tlf./sms 2163 8434

Du kan også finde os på facebook

social_facebook_box_blue

selvbetjeningen


Mere om spinning:

Artikel fra sport og motion

Spinning er gået hen og blevet en rigtig populær motionsform, og det er ikke uden god grund. Læs hvorfor du bør overveje at starte til spinning.
Spinning – eller BodyBike – er en hård og meget givende motionsform, der kan udføres individuelt. Dog ses det oftest at man spinner i hold, hvor holdene kan være ret store – hvilket ikke er noget negativt. Til spinningholdene er der typisk tilknyttet en kyndig instruktør, der sørger for at planlægge dagens spinning, og sørger for at tilrettelægge en tilstrækkelig opvarmning for, at undgå skader. Instruktøren sørger også for, at holde deltagernes motivation høj ved, at komme med motiverende tilråb, tælle ned og på anden måde motivere deltagerne til at give hvad de har i sig. Til selve spinningen anvendes i høj grad velvalgt musik fra mange forskellige genre, der har til formål at følge tempoet i spinningen, og være medvirkende til at holde motivationen høj. Ved høj kadance vil du således opleve tempofyldt musik med knald på, og ligeledes vil du opleve rolig og afslappende musik, når spinning kadancen er lav.

Spinning for alle
Hvem er spinning for? Kort sagt er svaret, at spinning er for alle – lige fra cykelryttere, der ønsker at holde træningen ved lige i de koldeste vintermåneder, til håndboldspillere, pensionister, motionsentusiaster og personer der ønsker at tabe sig eller opbygge en god kondition. Der er mange gode grunde til at starte til spinning, da træningsformen er både sjov, effektiv og motiverende. Derfor målretter spinning sig ikke til et specielt segment. Spinning er både for kvinder og mænd. Om du er tyk eller tynd, har dårlig eller god kondition, er overhovedet ikke afgørende for om du kan deltage på et spinninghold. Spinninghold findes i mange forskellige sværhedsgrader. Lige fra nybegynder til avanceret spinning. Ved spinninghold for nybegyndere er det typisk korrekt teknik, der er i højsædet for at sikre, at den enkelte deltager ikke udsætter sin krop for unødig belastning. Du har derfor rigelig mulighed for at starte roligt op indtil du er parat til, at tage skridtet videre og få endnu mere sved på panden.

Fordele ved spinning
Ved spinning vil du få en rigtigt stor effekt ud af din træning. For at sætte fokus på, hvilke muskler der bliver ramt, er det hovedsagligt underkroppen. Ved at cykle, er det naturligvis en selvfølge at det er underkroppen du bruger, da det er benene der udfører det meste af arbejdet. Specielt lår og balder bliver godt og grundigt trænet igennem ved spinning. Ønsker du at få strammet lårene og balderne op, så vil dit ønske gå i opfyldelse, hvis du yder en god indsat. Overraskende nok, så vil du ligeledes opleve at dine mavemuskler og lænd også vil blive trænet og styrket. Det er dog værd at bemærke, at spinning kun sekundært går ind og rammer disse, men at spinning naturligvis har en positiv indvirkning på både læng og mavemuskler, er værd at huske på.

Når vi nu engang har været igennem hvilke muskler spinning hovedsagligt rammer, så er det også værd at kigge på den fedt- og kalorieforbrændende effekt spinning medfører. Rigtigt mange vælger trods alt at motionere eller, at starte til spinning for at opnå et vægttab. Her vil du ikke blive skuffet. Den høje kadance (intensitet) ved spinning gør, at dine muskler vil arbejde på højtryk og derved forbrænde rigtigt mange kalorier. Ønsker du at hæve din fedtforbrænding, er spinning en rigtig god måde at opnå dette mål på, og har du blot deltaget i få spinningtimer, så vil du med garanti komme til samme konklusion.

Opsummering
Spinning er en yderst effektiv træningsform til dig, der ønsker en spændende, sjov og motiverende motion. Du forbrænder rigtigt meget, og specielt dine lår og balder bliver trænet, styrket og strammet op. Du vil altid være i stand til at finde et hold, der passer præcist til dig og dine fysiske forudsætninger, og du vil altid være i stand til at finde kyndig vejledning blandt de mange kompetente instruktører der findes. Det eneste lille minus der er, er at spinning kan kræve en mindre investering at komme i gang med. Spinningbukser og spinningsko er mere eller mindre en forudsætning, hvis du vil begynde at gå til spinning jævnligt.